Ivančice od září 2025 rozšiřují zóny placeného parkování
web města Ivančice nepublikováno
Ilustrační foto Autor: RegionálníPortály.cz
Jak si již pozornější všimli, na 6. zasedání rady města (bod č. 18) dne 5. března 2025 bylo rozhodnuto o rozšíření zóny placeného parkování v centru města.
K této změně dochází od pondělí 1. září 2025.
Ivančice jako „obec s rozšířenou působností“ je přirozeným centrem úřadů, obchodů, nákupních center, zdravotních zařízení, lékáren, očních optik, bank a dalších poskytovatelů finančních služeb a zároveň dopravním uzlem jak vlakové, tak i autobusové dopravy.
Výhledově s ohledem na rozšiřování bytové zástavby jak v Ivančicích, tak i v Oslavanech, ale i v dalších obcích v okolí a očekávaným růstem dopravního zatížení města i v souvislosti s výstavbou dalších bloků v JE Dukovany lze očekávat, že zatížení z pohledu dopravy ve městě se ještě zvýší.
Z pohledu kraje jako vyššího územněsprávního celku se sice již reálně plánuje vybudovat obchvat kolem Tetčic a Neslovic, ale pro Ivančice je navazující část tohoto obchvatu zatím v plenkách a bude se nutno vypořádat jak s jeho zařazením do „krajského plánu“, tak při jeho plánování i s problémy na místní úrovni.
Doprava jak „v pohybu“ (rychlost, průjezdnost, kapacita), tak i „v klidu“ (zvyšující se počet vozidel místních občanů dojíždějících za prací, na nákupy, do zdravotnických zařízení, firemních vozidel atd.), tedy doprava jako celek je pro Ivančice velké téma. Řešení dopravy v pohybu je běh na dlouhou dobu a vyžaduje zapojení velkého množství financí jak z obecní, tak i z krajské či celostátní pokladny a koordinaci při jeho provedení. Řešení dopravy v klidu se postupně snaží město regulovat a nasměrovat samo.
Již několik let je v Ivančicích realizováno smysluplnější řízení „dopravy v klidu“ v centru města zavedením zpoplatněných úseků, což má mít za efekt omezení parkování v centru města jen na „dobu nezbytně nutnou“, což může být u každého různé od několika desítek minut až po několik hodin. Tato doba je zohledněna i v nastavení tarifů placeného parkování.
Po čase, kdy je parkování v centru tímto regulováno, došlo přirozeným vývojem k relokaci parkujících vozidel do širší oblasti centra města, a to tím směrem, že neplacená místa v okolí centra bez regulace přestávají plnit svůj původní účel – návštěvníci a pacienti nemocnice nemají kde zastavit, parkoviště před Besedním domem slouží celodenně jako přestup z auta do autobusu a parkovací stání Ve Sboru jsou obsazena vozidly jak celodenně, tak i dlouhodobě.
Je tedy třeba docílit toho, aby z omezených parkovacích míst zmizela vozidla, která:
jezdí pouze občas zabírají parkovací místa i přesto, že jeho majitel má garáž či vjezd do domu
jsou odstavena pro svůj technický stav a patrně již nikdy nevyjedou
mohou využít pro celodenní parkování prostory a místa k tomu určené
Řešení situace není vždy jednoduché a ani rozhodnutí o rozšíření placené zóny nebylo, ale je třeba k dalšímu zregulování „dopravy v klidu“ nejenom v centru, ale i v jeho nejbližším okolí, kde je situace v tomto okamžiku nejbolavější.
Článek byl převzat z webu města Ivančice, titulek je redakční
Byl článek zajímavý?
Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.
18.7.2025 | Kaplička sv. Petra a Pavla vyžadovala vzhledem ke svému umístění, kdy byla vystavena povětrnostním vlivům, zatížení z okolní silniční dopravy, celkovou stavební obnovu.
23.6.2025 | Vedení Kraje Vysočina na návrh hejtmana Martina Kukly navrhlo zavedení speciální výhody jízdného Veřejné dopravy Vysočiny (VDV). O dalších 25 % levněji by už od 1. 7. 2025 mohli jezdit regionálními autobusy a vlaky žáci a studenti...
9.5.2025 | Největší soutěž v živém hraní pro neprofesionální rockové kapely odstartovala svůj 20. ročník nově i na Vysočině. Letos poprvé spolupracuje prestižní klání kapel s Krajem Vysočina. Kapely s vlastním repertoárem se mohou...
Až do konce srpna musí řidiči počítat s objížďkou úseku silnice III/3866 mezi Veverskou Bítýškou a Hvozdcem. 2,5 kilometrů dlouhý úsek dostane nový povrch i dopravní značení.
Stavba obchvatu okolo Velkého Meziříčí je na spadnutí. Začít by se mohlo už začátkem roku 2026. Cílem je ulevit přetížené dopravě, zejména v centru města.