Logo regionálního portálu regiontrebicsko.cz

Regionální zpravodajství

Školní léta v Třebíči pomůže dětem lépe zvládat školní psycholog

město Třebíč, orp-trebic.cz/
pondělí 2.11.2015

Ilustrační foto
Autor: freeimages.com

Už je tomu tak. V dnešní uspěchané době plné různých překvapení je občas těžké udržet si chladnou hlavu nejen v případě dospělých, ale i jejich dětí. Ty často nevědí, jak s příchozí situací naložit, tápou, a často pak udělají něco, co není zrovna nejlepším řešením.

Kvůli tomu a mnohému dalšímu vznikl projekt s názvem Síťování škol jehož cílem je zlepšení studijních podmínek pro žáky ohrožené školním neúspěchem, zpříjemňování prostředí třídy, individuální pomoc při zlepšování školních výsledků aj. To a mnohé další měl na třebíčských školách na starost školní psycholog Zdeněk Krpouna. Rodiče i učitelé si jeho, aktuálně roční, práci nemohou vynachválit. Ačkoliv nemá projekt v příštím roce návaznost, ředitelé škol jsou dohodnuti s městem na další spolupráci se zmíněným panem Krpounem. Ten tedy bude dle svých možností na školách působit dále. Jeho spolupráce se ovšem bude odvíjet od konkrétních dohod s jednotlivými školami. Jak sám sdělil: „Z většiny škol pravidelně dostávám žádosti o nápravu a podporu konkrétních problémů dětí a společně s nimi jsou mi předávány kontaktní údaje předem informovaných zákonných zástupců a pedagogů. Pak už je to na mě. Prozatím musím říct, že se vše daří velmi rychle a zpravidla dochází ke společnému setkání a řešení vážnějších i méně vážných problémů dětí do jednoho týdne od předání požadavku".

regiontrebicsko.cz

„Když si škola zažádá o detailnější psychologickou zprávu z vyšetření, anebo o spolupráci psychologa s dalšími výchovnými institucemi, vše se odehraje velmi rychle a převládá vzájemná spokojenost,“ dodal poté místostarosta Pavel Pacal.

Základem kvalitní psychologické práce je samozřejmě zvolit správnou formu intervence, která bude pro dané dítě nejvíce přínosná a efektivní. Pokud se naskytne závažnější případ psychologické péče o dítě, věnuje se mu psycholog zpravidla každých čtrnáct dní po dobu několika měsíců. Jelikož se každý duševní problém i každé dítě jiné, musí se tomu také přizpůsobovat zvolený postup podpory.

Nejčastější případy u dětí jsou poruchy pozornosti:

„Ačkoli převládá názor, že ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder – porucha pozornosti) je geneticky podmíněná porucha, ve vědě se čím dál více prokazuje, že děti s touto diagnózou pocházejí z rodin, kde je jim věnovaná nedostatečná pozornost. Tráví většinu času u počítače a televize. To k pozornosti také zrovna nepřispívá. Globálně lze říct, že jsou nejen zanedbané, ale také je rodiče mimoděk vedou k činnostem, které pozornost výrazně oslabují, respektive je neumějí u svých dětí adekvátně omezit,“ doplnil psycholog.

Dále se projevují u současných dětí závislosti na virtuálních sociálních sítích, což není zajisté pro většinu z vás překvapující. S tím jde ovšem ruku v ruse i agresivní chování jak vůči druhým, tak vůči sobě a neschopnost komunikace s okolím. V tomto smyslu vyvstává čím dál více případů dětí, které neumí pozdravit nebo iniciovat běžnou komunikaci a vyhýbají se očnímu kontaktu.

 

Nezbývá nám teď tedy nic jiného, než doufat, že takovýchto případů pomoci psychologů a jiných specialistů bude více a nejen školy Třebíče, ale i ostatní začnou začleňovat tuto problematiku do svých institucí. Třeba se jednou dočkáme éry, ve které budou počítače, počítačové hry, internet aj. již pase a děti opět najdou zalíbení v běžných venkovních hrách, ve kterých budou schopni fungovat jak samostatně, tak v kolektivu.

 

Zajímáte-li se více o projekt, který vše započal, navštivte stránky http://www.orp-trebic.cz/ , kde se dozvíte více.

 

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama